Lekcja organizacyjna
1. Ocenie przedmiotowej podlegają czynności uczniów takie jak: zakres
wiadomości i umiejętności, rozumienie treści programowych,
umiejętności stosowania wiedzy, kultura przekazywania wiadomości.
Według programu nauczania: obsługiwanie środowisk systemów
operacyjnych zarządzających komputerami, obsługiwanie
oprogramowania komputerowego zgodnego z programem nauczania,
obsługa baz danych, tworzenie dokumentacji elektronicznej, tworzenie
stron WWW, samokształcenie z wykorzystaniem serwisów internetowych
i czasopism komputerowych, mówienie, słuchanie.2. Formami sprawdzenia osiągnięć są:
• testy, badające długotrwałe nabywanie wiadomości i umiejętności; • prace (zadania wykonywane na odpowiednich programach komputerowych), badające bieŜące umiejętności obsługi komputera i aplikacji przez uczniów; • odpowiedzi uczniów wynikające z danego zakresu materiału; • prace w klasie: indywidualne i grupowe oparte na celach pojedynczych lekcji, szczegółowych wymaganiach z danego zakresu; • prace domowe oparte na celach pojedynczych lekcji, szczegółowych wymaganiach z danego zakresu; • aktywność na lekcji;
3. Wymagania niezbędne do uzyskania poszczególnych stopni określa ogólnie WSO i kryteria przedmiotowej oceny z Technologii Informatycznej (w załączniku 1).
4. Prace sprawdzające i testy są omawiane w klasie.
5. Wszystkie prace ucznia są po sprawdzeniu dawane mu do wglądu. Nauczyciel przechowuje je do końca roku szkolnego.
6. W razie nieobecności na sprawdzianie uczeń musi przystąpić do niego w ustalonym z nauczycielem terminie w ciągu 2 tygodni po ustaniu nieobecności. Nieuzasadnione nieprzystąpienie daje podstawę do wystawienia oceny niedostatecznej.
7. Oceny z prac sprawdzających moŜna jednorazowo poprawiać, ocenę niedostateczną z pracy sprawdzającej trzeba obowiązko
8. Wszystkie zadawane prace są obowiązkowe do wykonania dla kaŜdego ucznia.
9. DłuŜsze prace domowe, podobnie jak prace sprawdzające, podlegają moŜliwości poprawy.
10. Uczeń otrzymuje ocenę cząstkową niedostateczną i traci moŜliwość poprawy danego zadania oraz poprawiania zadawanych w ciągu trymestru jakichkolwiek innych zadań, jeŜeli zadanie wykonał niesamodzielnie np. ściągał na pracy sprawdzającej. Dodatkowe sankcje dotyczą ucznia, który ściągnął pracę z Internetu lub jej fragmenty i oddał jako swoje dzieło.
11. Za kaŜde wykonane zadanie uczeń uzyskuje ocenę.
12. Uczeń ma prawo do wnioskowania o wyŜszą niŜ przewidywana końcoworoczną ocenę klasyfikacyjną z danego przedmiotu w trybie i na warunkach określonych w wewnątrzszkolnym systemie oceniania.
13. W przypadku uczniów z opiniami dostosowane zostaną wymagania do ich indywidualnych potrzeb.
14. Do oceniania na lekcjach Informatyki w klasie pierwszej stosują się wszystkie przepisy nadrzędnego dokumentu szkolnegoWewnątrzszkolnego Systemu Oceniania.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz